-->

Motivasi Nak Berjaya Dalam Kehidupan

Sembang Kejayaan - Semua orang ada impian dan juga cita-cita yang ingin dicapai dalam kehidupan ini. Impian wujud dari angan-angan dan kemudiannya bertukar menjadi cita-cita

Tetapi, adakah impian dan apa yang anda cita-citakan itu akan menjadi realiti atau hanya sekadar angan-angan kosong. Dalam waktu yang sama anda juga merasakan mustahil untuk anda capai dan kemudiannya membiarkan impian itu hanya menjadi angan-angan.

Jangan hanya memasang impian tetapi tiada sebarang tindakan. Semua impian kita dapat menjadi kenyataan asalkan kita memiliki keberaniaan untuk bertindak melakukan sesuatu agar dapat meraih impian kita. Jangan takut untuk melangkah maju ke hadapan. Kerana orang yang berjaya adalah sentiasa inginkan perubahan manakala orang gagal sentiasa takut untuk ke hadapan kerana takut apa yang mereka buat akan gagal di kemudian hari.

Motivasi Nak Berjaya Dalam Kehidupan


Nak berjaya jangan takut gagal


Jangan takut untuk gagal. Gagal bukanlah pengakhiran untuk kita terus berhenti mengejar impian. Malah ianya merupakan pembakar semangat untuk kita terus berusaha lebih keras lagi.

Kegagalan adalah satu titik permulaan kejayaan. Sebuah kejayaan tercipta hasil daripada kegagalan. Jadi kejarlah impian itu dengan terus melangkah maju ke hadapan. Orang yang duduk santai tidak akan dapat apa-apa dan mereka akan jauh ketinggalan.



Nak berjaya jangan mudah give up 


Jangan gagal sekali terus give up. Kita masih ada peluang dan harapan di hadapan sana. Jangan putus asa. Ingat semula apa impian dan cita-cita anda; Don't give up apabila gagal, sebab kita nak berjaya dan kita ada matlamat yang ingin kita capai.

Biar gagal banyak kali, yang penting kita sudah cuba. Dari kegagalan itu sebenarnya dapat mengajar kita banyak benda; mengajar erti perjuangan, keikhlasan, kekuatan, berfikir dengan lebih rasional, luaskan ilmu pengetahuan dan sebagainya. Jadi jangan mudah give up!!


Nak berjaya perlu usaha


Tiada yang mustahil dalam dunia ini kalau kita usahakan untuk capai cita-cita itu. Dengan hanya memasang sebuah impian mampu berubah menjadi kenyataan. Jangan malu untuk belajar dan berusahalah dengan gigih untuk mewujudkan impian kita dan jangan pernah menyerah, jangan pernah sesekali berkata tidak. Kita pasti boleh! Yakin pada diri sendiri yang kita boleh berjaya mengejar impian kita.

Jangan mengeluh apa yang kita usahakan belum dapat hasilnya. Mungkin bukan sekarang, tapi suatu hari nanti kejayaan tetap akan menjadi milik kita. Yakinlah selalu ada harapan bagi mereka yang berdoa. Percayalah selalu ada jalan bagi mereka yang berusaha. Percayalah..


Kesimpulan

Dari sebuah impian boleh menjadi kenyataan. Jadi berusahalah bersungguh-sungguh untuk merealiasasikan impian tersebut. Selalu berfikiran positif yang kita boleh berjaya. Jangan mudah untuk menyerah kalah selagi hasrat kita belum tercapai. Usaha sampai dapat. Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

0 Response to "Motivasi Nak Berjaya Dalam Kehidupan "

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel