-->

Sabar, Allah Lebih Tahu Apa Yang Terbaik Untuk Kita, Jangan Mengeluh!


Sembang Kejayaan - Semua orang ada impian dalam hidup masing-masing dan semua impian-impian kita itu sudah tentunya besar dan indah buat kita. Ada yang nak jadi engineer, ada yang nak jadi pilot, ada yang nak jadi doktor dan ada yang impi nak jadi pensyarah dan sebagainya.

Dan impian kita itu sesekali tidak akan terjadi melainkan dengan usaha. Tapi bagaimana kita dah berusaha dan kita dah letak effort untuk capai impian kita tapi sebaliknya yang terjadi.

Kita mahukan impian dan harapan kita itu menjadi kenyataan. Tapi impian kita itu tidak jadi seperti apa yang kita impikan.

Jangan Mengeluh! Allah Lebih Tahu Apa Yang Terbaik Untuk Kita


Di hati mula terdetik: "Kenapa Allah tak berikan apa yang aku impikan sedangkan aku dah berusaha bersungguh-sungguh tapi kenapa aku gagal mencapai apa yang aku inginkan"


Tak perlu bersedih, mengeluh, merungut andai ditakdirkan untuk kita sesuatu yang lain dari apa yang kita impikan. Kita perlu sabar dan bersyukur.

[Baca Juga]  Jangan Mengeluh! Bersyukurlah Dengan Apa Yang Kita Miliki

Kita perlu ingat satu perkara, sebesar mana pun impian kita, seindah mana pun impian kita. Ingat perancang Allah lebih besar dan lebih indah daripada impian kita.

Tuhan tak gagalkan kita tanpa sebab. Dia gagalkan kita untuk hubungkan kita dengan sesuatu kejayaan yang lain yang jauh lebih baik dari apa yang kita impikan.

Sentiasalah bersangka baik kepada Allah. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Sentiasalah bersyukur dengan apa yang kita miliki dan jangan mengeluh!

Mungkin kita mengimpikan sesuatu yang baik dimata kita. Tapi sebenarnya buruk disisi Allah Swt. Setiap yang terjadi dalam hidup kita ini, semuanya adalah plot yang Allah dah susun yang akan membawa kita kepada sesuatu yang lebih baik dari apa yang kita impikan.

[Baca Juga]  Rezeki Itu Milik Allah, Setiap Orang Rezekinya Lain-lain

Ketahuilah, kita merancang, Allah juga merancang. Sebaik manapun perancangan kita, jangan lupa perancangan Allah itu lebih hebat dari segalanya. Kita manusia yang lemah, hanya mampu merancang tapi, Allah yang menentukan segalanya.

Janganlah bersedih bila perancangan kita itu tidak menjadi seperti yang diharapkan. Ingatlah dan senyumlah, manusia merancang dengan cita-cita. Tapi, Allah merancang dengan cintanya.

Sentiasalah berfikiran positif dan bersangka baik dengan segala ketentuan Allah. Mungkin ada sesuatu yang lebih baik yang Allah nak bagi kepada kita. Bersabarlah, semuanya akan indah-indah saja.


0 Response to "Sabar, Allah Lebih Tahu Apa Yang Terbaik Untuk Kita, Jangan Mengeluh!"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel