-->

Cara Jana Income Online USD Dengan Fiverr

Sembang Kejayaan - Cara Jana Income Online dengan Fiverr | Bagi anda yang ingin buat duit secara online ataupun berminat nak buat kerja part time online dari rumah, sebenarnya di internet ada banyak saja peluang untuk anda terokai bagi menjana pendapatan sampingan hanya dari rumah. Anda boleh jana pendapatan sampingan secara online, hanya duduk di depan komputer dan menyiapkan kerja yang diberikan melalui laman web fiverr.


Apa Itu Fiverr?


Cara Buat Duit Online USD dengan Fiverr

Fiverr merupakan satu laman web untuk freelancer menjana pendapatan secara online. Melalui laman web ini, anda berniaga dengan cara menjual sesuatu servis/perkhidmatan atau lebih dikenali sebagai “gigs” dan kemudiannya, anda akan dibayar upah dalam mata wang USD setelah anda menyelesaikan kerja-kerja yang diberikan melalui laman web Fiverr ini berdasarkan bakat atau kemahiran anda.

Baca Juga: Cara Buat Duit Online Dengan Google AdSense Untuk Pemula

Contohnya, anda berbakat dalam melukis, jadi anda akan postkan iklan lukisan-lukisan anda di laman web fiverr dan sekiranya ada pembeli yang berminat akan servis lukisan anda, mereka akan mengupah anda untuk melukis lukisan untuk mereka.

Secara ringkasnya,



Anda tawarkan servis --> Pelanggan membuat tempahan --> Anda menyiapkan servis yang ditempah tersebut --> Anda serahkan kepada pelanggan --> Duit masuk ke akaun anda!


Menarik kan! Terdapat pelbagai jenis servis yang disediakan di dalam fiverr ini seperti melukis kartun, translation, karangan, mengedit video/gambar, logo design, website, software dan sebagainya. Anda boleh terus ke laman web fiverr untuk semak semua perkhidmatan/servis yang terdapat di dalam fiverr. Sekiranya anda mempunyai salah satu bakat yang terdapat didalamnya, anda boleh mula menjana pendapatan melalui fiverr.


Kelebihan Jana Pendapatan di Fiverr


Antara kelebihan fiverr ini adalah kita akan dibayar dalam mata wang USD. Bayarannya kita sendiri yang tentukan bagi setiap gigs yang kita sediakan. Melalui fiverr ini juga kita boleh melakukannya pada bila-bila masa sahaja (Dalam tempoh due date) dan yang paling menarik tentang fiverr ini adalah kerja/perkhidmatan yang kita sediakan mengikut kebolehan/kemahiran kita sendiri.

Baca Juga: 8 Idea Bisnes Kecil-Kecilan Tanpa Modal Besar Yang Menguntungkan

Setakat itu sahaja perkongsian tentang fiverr. Semoga post ini membantu anda yang nak mula jana pendapatan secara online. Anda juga boleh menjadikan fiverr ini sebagai kerja part time anda ketika di hujung minggu. Terima kasih.

6 Responses to "Cara Jana Income Online USD Dengan Fiverr"

  1. Lain daripada AdSense.
    Pasarkan kemahiran yang ada.

    ReplyDelete
  2. Terbaik fiverr untuk menawarkan perkhidmatan

    ReplyDelete
  3. macam2 medium boleh buat duit sekarang.

    ReplyDelete
  4. bagus ni..maybe bole consider untuk cuba

    ReplyDelete
  5. Pernah dengar fiver ni tapi belum explore lebih lagi. Terima kasih share

    ReplyDelete
  6. wow bagusnya..firstime shida dgr fiver ni..

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel