-->

Makanan Popular Tengah Malam Untuk Hilangkan Rasa Lapar

Sembang Kejayaan - Pernah tak mengalami situasi lapar tengah malam walaupun sudah menikmati makan malam. Biasanya kalau terjadi situasi macam ni, makanan apa yang menjadi favourite anda di tengah malam? Ada pelbagai jenis makanan tengah malam yang digemari rakyat Malaysia. Mari kita lihat makanan apa yang dicari-cari ketika lapar di tengah malam.



1. Mee Segera


Makanan Tengah Malam Untuk Hilangkan Rasa Lapar

Kenapa mee segera antara makanan paling digemari untuk makan tengah malam? Kerana maggie adalah makanan yang paling mudah didapati dan paling cepat boleh dimakan jika tiba-tiba perut berasa lapar di tengah malam. Sama ada maggi cawan atau maggi yang dimasak. Cuma masak 3 atau 4 minit sahaja sudah boleh dimakan untuk mengalas perut yang lapar.


2. Biskut Cicah


Makanan Tengah Malam ketika Lapar

Biskut kering dicicah dengan air sama ada air milo, air teh panas-panas juga makanan yang menjadi favourite rakyat Malaysia bila kelaparan di tengah malam. Nak sediakan pun mudah, cepat dan yang paling penting sedap. Boleh lah untuk mengisi perut yang lapar.


3. Burger


Makanan Favourite Tengah Malam Untuk Hilangkan Rasa Lapar


Burger memang makanan popular di Malaysia dan ianya mudah didapati di mana sahaja tidak kira sama di  kawasan bandar, kawasan perumahan malah juga di kampung. Stall-stall burger ini biasanya dibuka pada awal petang sehinggalah ke lewat malam. Jadi, bila terasa lapar, paling mudah adalah dengan membeli burger.


4. Nasi Telur Kicap


Makanan Bila Lapar Tengah Malam

Makanan ni memang popular untuk orang bujang. Makanan yang saya maksudkan iaitu nasi telur kicap. Kombinasi antara nasi, telur dan kicap. Resepi paling mudah dan sedap, nak-nak lagi makan masa panas-panas..Perfect! Disebabkan ianya mudah dihasilkan, menu ini juga menjadi kegemaran rakyat Malaysia bila lapar tengah malam.


5. Roti Canai & Maggi Goreng (Kedai Mamak)

Makanan Ketika Lapar Tengah Malam

Roti canai dan maggi goreng di kedai mamak memang menjadi kegemaran rakyat Malaysia dari awal pagi sehinggalah lewat malam. Ianya paling mudah didapati di kedai mamak. Jika tiba-tiba terasa lapar atau tiada makanan di rumah, paling mudah adalah dengan membeli roti canai atau maggi goreng di kedai mamak yang berhampiran.


6. Nasi Goreng

Makanan Popular Ketika Lapar Tengah Malam

Apabila terasa lapar tengah malam, hampir semua orang akan memakan nasi goreng kerana ia antara menu yang menjadi kegemaran ramai orang. Cara-cara nak menyediakan pun mudah, sedap dan mengeyangkan.


7. Roti Gardenia

Makanan Pilihan Rakyat Malaysia Ketika Lapar Tengah Malam

Roti gardenia adalah roti yang paling digemari rakyat Malaysia. Sentiasa menjadi roti favourite sepanjang zaman. Tekstur rotinya yang lembut dan sedap dimakan begitu saja. Sedap juga kalau dibuat sandwich, disapu marjerin, atau dicicah bersama air milo. Suatu gandingan yang sangat menarik. Jadi, roti gardenia adalah kaedah yang terpantas untuk menghilangkan rasa lapar, terutamanya di tengah malam.

Inilah antara makanan-makanan yang popular tengah malam. Apakah makanan favourite anda bila rasa lapar tengah malam?

10 Responses to "Makanan Popular Tengah Malam Untuk Hilangkan Rasa Lapar "

  1. Saya kalau lapar makan kudapan macam kerepek.

    ReplyDelete
  2. Tepat sekali. Saya selalu makan makanan yang disenaraikan, hehehe

    ReplyDelete
  3. Lapar2 tengah malam, cari makanan ringan2 aje.

    ReplyDelete
  4. Selalunya mee segera.. hehe..

    ReplyDelete
  5. Kalau lapar roti kering dgn kopi O ja

    ReplyDelete
  6. Karena aku sudah terbiasa makan nasi goreng dan ketiga makanaan lainnya, aku pilih sajian ...,roti canai dan maggi goreng.
    Tolong dipesankan untuk saya, yaa 😆

    ReplyDelete
  7. memang tidak salah lagi... semua tu memang sesuai di makan kala lapar, cuma nya tak boleh amalkan selalu

    ReplyDelete
  8. Kalau zumal memang mee segera pilihan utama bila lapar tengah malam

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel