-->

Cara Memulakan Bisnes Makanan Hanya Dari Rumah

Sembang Kejayaan - Sebut pasal makanan, pasti setiap orang mempunyai gambaran yang berbeza-beza. Maklum sajalah, di Malaysia memiliki masyarakat yang berbilang kaum, jadi tidak hairanlah di Malaysia terdiri dari pelbagai jenis makanan yang boleh dinikmati bersama. Nak cerita di sini, terlalu banyak menu-menu makanan yang sedap dan menyelerakan yang ada di Malaysia dan sentiasa mendapat permintaan tinggi oleh kita semua.

Sememangnya makanan dan perniagaan memang tidak boleh dipisahkan kerana makanan merupakan salah satu keperluan asas bagi manusia. Dan perniagaan pula wujud untuk memastikan kita mendapatkan keperluan asas. Dan disebabkan itu, ramai yang sudah mula sedar bahawa bisnes menjual makanan ini merupakan bisnes yang paling menguntungkan.


Bisnes Delivery Makanan Dari Rumah Paling Menguntungkan Tanpa Perlukan Modal Yang Tinggi


Tips Memulakan Bisnes Makanan Hanya Dari Rumah

Ramai yang menunjukkan bahawa dengan menjual makanan dari rumah secara delivery boleh mendatangkan pendapatan bulanan yang lumayan. Malah, ada sahaja cerita mengenai suri rumah yang berjaya menjana pendapatan hanya dengan menjual makanan dari rumah yang muncul di media akhbar.

Jadi, sudah terbukti ada yang sudah berjaya menjana income dengan mudah melalui bisnes ini. Bisnes memang senang untuk dijual. Tak perlu menggunakan teknik pemasaran yang hebat-hebat untuk menjalankan bisnes ini kerana bisnes ini sentiasa ada permintaan yang tinggi sepanjang masa. Nak nak lagi bagi mereka yang sibuk dengan kerja seharian di luar, jarang ada masa untuk memasak di rumah. Senang delivery makanan terus sampai ke rumah!


Cumanya ialah, mungkin sukar untuk anda nak jana income yang tinggi sebulan kalau tidak tahu cara-caranya. Bagi mereka yang tahu, mungkin mudah bagi mereka menghasilkan pendapatan yang lumayan setiap bulan. Bagi mereka yang tidak tahu pula mungkin sukar sikit. Tetapi, jangan risau! Anda boleh belajar, tiada masalah. Zaman sekarang semuanya dihujung jari. Nak atau tak nak sahaja.

Suka diingatkan, walaupun bisnes ini nampak mudah, anda juga perlu bersaing dengan peniaga-peniaga yang lain yang buat bisnes yang sama seperti anda. Jadi, anda perlu tahu beberapa perkara penting dalam bisnes ini untuk memajukan lagi perniagaan anda seperti mencipta satu kelainan dari yang lain.


Kenapa Pilih Bisnes Delivery Makanan?

Panduan Langkah Memulakan Bisnes Makan Delivery


  • Bukan sahaja mudah, malah ia juga tidak memerlukan kos yang banyak untuk memulakan bisnes delivery makanan ini. Hanya memerlukan modal untuk membuat makanan dan duit minyak untuk penghantaran sahaja. Dan jika nak dibandingkan dengan bisnes makanan di kedai perlu mengeluarkan banyak modal untuk membayar sewa kedai, meja kerusi, bil elektrik, pekerja dan banyak lagi.

  • Tidak terlalu menjual seperti bisnes-bisnes yang lain. Hanya buat berdasarkan tempahan.

  • Permintaan terhadap makanan sentiasa tinggi sepanjang masa. Kerana makanan merupakan salah satu keperluan asas bagi manusia.

  • Pelanggan pun tidak perlu bersusah payah untuk keluar mencari makan. Balik kerja lewat ataupun tidak sempat membuat persiapan untuk memasak menyebabkan ramai yang suka untuk membeli dari rumah sahaja. Lebih-lebih lagi student IPT yang tinggal di rumah sewa. Jarang bagi mereka untuk memasak di rumah terutamanya ketika dihujung minggu.



Tak Tahu Nak Masak Menu Apa?

Anda boleh memasak menu-menu kegemaran anda bersama keluarga di rumah. Jika anda suka memasak nasi briyani atau nasi tomato anda boleh menjual makanan tengahari/malam kepada pelanggan anda. Dan sekiranya anda suka membuat kek misalnya, kek pisang, kek cawan. Jadikannya perniagaan dari rumah anda.

Bagi anda yang pernah merancang untuk memulakan bisnes ini, tetapi tidak tahu langkah untuk memulakannya, masih ragu-ragu dan tertanya-tertanya bagaimana nak dapat pelanggan, nak kekalkan pelanggan, waktu yang sesuai untuk penghantaran, strategi promosi dan sebagainya.

saya sarankan anda dapatkan ebook di bawah ini.


Panduan Memulakan Bisnes Delivery Makanan


Memperkenalkan Panduan Bisnes Makan Delivery


Panduan ini telah ditulis oleh seorang peniaga yang sangat berpengalaman dalam bisnes makan secara delivery sejak pada tahun 2015 dulu. Dengan adanya panduan ini, ia mungkin akan memberikan anda gambaran yang jelas untuk memulakan bisnes ini, terutama untuk menambah income sampingan.

Untuk pengetahuan anda, di dalam panduan ini terdapat banyak ilmu serta tips yang dikongsikan. Bermula dari persediaan memulakan bisnes ini, pemilihan menu, cara nak dapatkan pelanggan, nak kekalkan pelanggan, strategi pemasaran, cara nak kira kos dan perletakkan harga. Semuanya diajar di dalam ebook panduan BISNES MAKANAN DELIVERY

Jika anda berminat untuk dapatkan ebook panduan BISNES MAKANAN DELIVERY ini, anda boleh klik pautan yang diberikan dibawah.





11 Responses to "Cara Memulakan Bisnes Makanan Hanya Dari Rumah"

  1. Mereka yang suka masak dan masakan sedap boleh buat perniagaan ini.

    ReplyDelete
  2. Na boleh buka Lilla Tiny Cafe pula laa lepas ni. Hehe :)

    https://hannailly.blogspot.com/2020/07/lilla-tiny-house-bisnes-pkpp.html

    ReplyDelete
  3. Kalau suka masak, ini prospek bagus bisa jualan dari rumah...

    ReplyDelete
  4. terbaek.. :)

    Jemput join giveaway ejulz k. Tamat pada 15 JUL 2020.

    Giveaway by ejulz & mamapie

    ReplyDelete
  5. @NA memang sesuai sangat hehe.

    @Hanna hehe boleh, nnti jemput saya dtg

    @Bang Ancis Betul tu, setuju. Sesuai utk mereka yg suka masak

    @ejulz Terima kasih jemput hihi

    ReplyDelete
  6. ingat lps pencen nanti nak jual makanan guna COD la...

    ReplyDelete
  7. kadang memang teringin la konon-konon nak jual makanan dari rumah tapi itulah jenis tak konsisten... takut kejap sedap kejap tak... kejap jadi kejap tak jadi heheheh

    ReplyDelete
  8. Layak untuk dirintis sebagai persiapan masa pensiun tak lagi kerja kantoran.

    ReplyDelete
  9. Tq sharing :)

    kalau shida, blm ade niat lg nk ceburi bdg delivery makanan ni sbb kurg keyakinan nk msk bg org luar mkn huhuu

    ReplyDelete
  10. Teringin juga nak buat bisnes ni

    ReplyDelete
  11. Terima kasih share ebook panduan bisnes makanan. semoga murah rezeki mereka yang berniaga.Aaminn

    ReplyDelete

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel